معرفی کاغذ دیواری قابل شست و شو برای حمام

نوشته شده توسط منتشر شده در: اسفند ۱۶, ۱۴۰۱تعداد بازدید: ۹۱۸
اشتراک‌گذاری

اهمیت کاغذ دیواری در حمام

در طراحی دکوراسیون داخلی، همه افراد دوست دارند تک تک فضاها مورد توجه و دستخوش تغییرات قرار بگیرد. با اینکه انتخاب کاغذ دیواری قابل شستشو در قسمت‌هایی مانند حمام و دستشویی بسیار چالش برانگیز و غیر ممکن است؛ اما امروزه به لطف تکنولوژی‌های جدید در ساخت کاغذ دیواری این امکان برای فضاهای مرطوب نیز فراهم شده است.

برخلاف تصور عموم، امروزه با وجود تنوع در انواع کاغذ دیواری‌ها، در مکان‌هایی که همیشه در رطوبت هستند، مثل حمام نیز می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. کاغذ دیواری قابل شستشو نوعی از انواع کاغذ دیواری های مناسب برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی و حمام هستند.

کاغذ دیواری قابل شستشو، انتخابی مناسب برای این گونه محیط‌هاست. استفاده از آن، علاوه بر کاربردی‌بودن، به ایجاد یک فضای زیبا و آرام بخش کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاغذ دیواری‌های مناسب برای حمام، ما در مجموعه هنر و تجارت آسام این مقاله را در همین زمینه گردآوری کرده‌ایم.

کاغذ دیواری مناسب حمام

آیا می‌توان در حمام از کاغذ دیواری استفاده کرد؟

اگر چه استفاده از کاغذ دیواری در خانه‌های ایران چندان رایج نیست. با این حال افرادی هستند که به همه قسمت‌های یک خانه از جمله حمام و سرویس بهداشتی توجه ویژه‌ای دارد. این افراد به دنبال یک کاغذ دیواری بادوام و مناسب برای فضاهای دارای رطوبت هستند و پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو می‌باشد.

این کاغذ دیواری‌ها  معمولاً از جنس وینیل یا پی وی سی هستند. جنس وینیل و پی وی سی با دارا بودن خاصیت ضد آب و ضد رطوبت، تمام نیازهای یک کاغذ دیواری مناسب برای حمام را برطرف می‌کند. علاوه بر این کاغذ دیواری قابل شستشو از جنس وینیل در برابر آب، کپک و رطوبت مقاوم هستند و هیچ گونه نفوذی و تخلخلی در برابر رطوبت و آب در بافتش وجود ندارد.

نگران تنوع رنگ و طرح‌های کاغذ دیواری از جنس وینیل نباشید. با افزایش تجارت‌های بین المللی و ورود کاغذ دیواری ترک به ایران توسط شرکت های مطرح، رنگ و طرح‌های بی نظیری در انواع کاغذ دیواری وجود دارد که حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.

برای خرید کاغذ دیواری ضد آب اصلا عجله نکنید. توصیه می‌کنیم برای این منظور حتما از یک کارشناس و طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید به خصوص وقتی قرار است تمام اتاق‌های خود را تغییر دکوراسیون دهید. کارشناسان برای کمک به شما در طرح و رنگ فضاها، تمام فاکتورهای مهم  اعم از اندازه فضا، کاربری فضاها و سلیقه شما را درنظر می گیرند. اگر هم خودتان تصمیم گیرنده نهایی هستید حتما این نکات را در انتخاب خود لحاظ کنید.

  

نکاتی برای نصب و استفاده کاغذ دیواری قابل شستشو در حمام

  • قبل از نصب حتما دیوار ها برای چسباندن کاغذ دیواری آمده کنید. اگر می خواهید روی کاشی کاغذ دیواری بچسبانید حتما تمام منافذ بین کاشی‌ها را پر کنید. همچنین دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری باید عاری از هرگونه برجستگی و سوراخ باشد.
  • برای نصب کاغذدیواری‌های ضد آب نمی‌توانید از چسب‌های معمولی کاغذ دیواری استفاده کنید، زیرا این چسب قدرت چسبندگی پایینی در محیط‌های مرطوب دارند؛ بنابراین باید از یک چسب فوق قوی و مخصوص استفاده کنید. این کار را بر عهده یک متخصص بگذارید.
  • این کاغذ دیواری ها قابل استفاده در همه نقاط حمام به جز محوطه دوش هستند. یعنی شما می‌توانید کاغذ دیواری قابل شسشتو را بر روی دیواری‌هایی جز دیواری که دوش در آن قرار دارد، نصب کنید.
  • از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ دیواری قابل شستشو این است که به دلیل ضخامت بالا تمام عیوب و ریزه‌کاری‌های دیوار را می‌پوشاند و همچنین اصلا آلودگی‌ها را بر روی سطح خود نگه نمی‌دارد.
  • انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری قابل شستشو در حمام نیز مانند تمام قسمت‌های دیگر خانه مهم است. به سلیقه‌تان بسیار تکیه کنید. در حال حاضر بهترین طرح‌ها و رنگ‌ها برای انتخاب پیش روی شماست.
  • به‌کاربردن سرامیک در دکوراسیون محیط‌های مربوط همیشه چاره ساز است. برای همین منظور پیشنهاد می‌کنیم اگر حمام کاملا از سرویس بهداشتی جداست. قسمت‌هایی از فضای آن را با یک طرح و رنگ سرامیک زیبا، دکوراسیون کنید.

کاغذ دیواری ضد آب

  • بهترین روش استفاده از کاغذ دیواری در حمام ترکیب آن با کاشی برای یک طراحی دکوراسیون کامل است؛ یعنی قسمت های پایین دیوارهای حمام را کاشی کار کنید و قسمت‌های بالای آن را با یک رنگ و طرح کاغذ دیواری متناسب با کاشی ها بپوشانید.
  • از انواع کاغذ دیواری ضد آب برای حمام می‌توان به طرح‌های کلاسیک، طرح‌های گل‌های بزرگ، طرح برگ‌های بزرگ، کاغذ دیواری با طرح هایی مانند ماهی و گلوله‌های آب و غیره اشاره کرد.
  • بعد از هر بار استفاده از حمام برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری، پیشنهاد می کنیم مدتی در حمام را باز بگذارید تا رطوبت فضا وارد محیط دیگری شود.
  • می‌توان گفت بهترین ویژگی‌های کاغذ دیواری‌های مناسب حمام شامل،  نصب آسان، ضد آب بودن، مقاومت در برابر کپک، طول عمر و ماندگاری بالا، جنس عالی برای برندهای ترک و اروپایی، قابل استفاده در همه آب‌وهوا می باشند.
  • از دیگر مزیت‌های این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو نیز باید گفت که محیط شما را بسیار لوکس و زیبا می کند، نواقص دیوار را به خوب پنهان می‌کند و با هر بودجه‌ای می‌توانید آن را تهیه کنید.

سخن پایانی

اگر هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اید و در انتخاب نوع کاغذدیواری برای حمام شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم یکبار دیگر همین مقاله را مرور کنید. آیا کاغذ دیواری انتخاب نهایی شماست؟ یا دوست دارید آن را با کاشی و سرامیک برای استفاده در حمام ترکیب کنید؟ ببیند چه چیزی برای خانه و فضای شما بهتر است. با کدام سبک همان چیزی که همیشه در نظر دارید را به دست می آورید. با جرات می توانیم بگوییم به کاغذ دیواری قابل شستشو و ضد آب برای حمام اعتماد کنید.

در نهایت چنانچه برای انتخاب کاغذ دیواری به مشاوره یا کمک کارشناسی دکوراسیون داخلی احتیاج داشتید، کارشناسان ما در مجموعه هنر و تجارت آسام هوس آماده ارائه مشاوره و تمام خدمات لازم به شما عزیزان هستند.

نظر بگذارید.