راهنمای انتخاب پارچه پرده ای ترک مناسب اتاق خواب

نوشته شده توسط منتشر شده در: بهمن ۱۱, ۱۴۰۱تعداد بازدید: ۷۰۸
اشتراک‌گذاری

چه نوع پرده ای برای اتاق خواب مناسب است؟

پرده مناسب، ممکن است یک اتاق خواب بی‌نظیر برای شما بسازد؛ البته به شرطی که در انتخاب آن دقت داشته باشید. برای انتخاب پرده اتاق خواب، باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. به‌جای توجه بیش از حد به جزئیات پرده، دقت کنید که کاربری آن چیست؟ به هر حال پرده باید از ورود نور بیش از حد و سرما جلوگیری کند. پارچه پرده ای ترک، گزینه‌ای مناسب برای اتاق خواب است که هر آنچه از پرده مناسب انتظار دارید را برآورده می‌کند. در ادامه همراه ما باشید.

۳ فاکتور مهم در انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

پارچه پرده ای ترک را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب دانست. البته برای انتخاب پارچه، باید مواردی را در نظر داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب پردا اتاق خواب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. حریم خصوصی

ابتدا باید مطمئن شوید که پارچه پرده‌ای که انتخاب می‌کنید، حریم خصوصی شما را با مشکل مواجه نمی‌کند. پارچه پرده ای ترک، علاوه‌بر ایجاد حس خوب، باید حریم خصوصی اتاق خواب را هم حفظ کند؛ به همین دلیل باید به حد کافی ضخیم باشد.

۲. نوع پارچه

اگر پارچه خیلی سبک باشد، خیلی زود جابه‌جا خواهد شد و اگر هم خیلی سنگین باشد، مشکلاتی را حین نصب ایجاد خواهد کرد. پارچه پرده ای ترک را به صورت آکاردئون از بالا چین بزنید تا به خوبی سر جای خود قرار بگیرد.

۳. رنگ پرده

رنگ پرده موردنظر باید با رنگ کلی فضای اتاق خواب، هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل ابتدا باید فکر کنید که چه رنگی فضای اتاق خواب شما را تکمیل می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر اتاق خواب شما در معرض نور خورشید قرار دارد، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. به همین دلیل قبل از انتخاب پارچه پرده ای ترک به رنگ آن دقت کنید.

پارچه رومبلی ترک

۵ ایده که قبل از خرید پرده اتاق خواب باید در نظر داشته باشید

وجود پرده برای هر اتاق خوابی ضروری است. پرده مناسب حلقه گم‌شده اتاق خواب شما را تکمیل می‌کند. در ادامه ۵ ایده مهم و کاربردی درباره انتخاب نوع پرده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. پرده‌ای را انتخاب کنید که با نمای اتاق همخوانی داشته باشد

اگر ویوی اتاق خواب شما جذاب و دیدنی است، چرا باید آن را کاملا بپوشانید؟ پرده‌ای را انتخاب کنید که دید شما را کور نکند. همچنین پرده انتخابی شما، باید با ویوی اتاق همخوانی داشته باشد. اگر نمای بیرونی اتاق شما درختان سرسبز هستند، بهتر است پرده‌ای متناسب با آنها انتخاب کنید.

۲. پرده‌های طرح‌دار و تیره انتخاب کنید

همانطور که اشاره کردیم، روشنایی اتاق خواب در عین توجه به حفظ حریم خصوصی حائز اهمیت است. به همین دلیل بهتر است پرده‌های تیره را برای اتاق خواب انتخاب کنید. بد نیست به‌جای رنگ‌های روشن به خاکستری یا حتی مشکی فکر کنید.

۳. پرده‌های کتان آرامش بیشتری منتقل می‌کنند

پارچه پرده ای ترک در انواع مختلفی عرضه می‌شود. پارچه‌های پرده کتان، وزن نسبتا مناسب و ظاهر آرامی دارند. به همین دلیل برای اتاق خواب گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

۴. طرحی پایدار و ماندگار انتخاب کنید

امروزه برای پرده‌ها، طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود. به همین دلیل باید طرحی را انتخاب کنید که در عین زیبایی، مطمئن باشید که برای سال‌ها از چشمتان نمی‌افتد! توجه داشته باشید که طرح‌های ساده، همیشه بهترین گزینه هستند.

۵. پرده‌های مخملی با رنگ‌های شفاف ست شوند

اگر اتاق خواب شما رنگ‌های شفافی دارد، بهتر است پارچه پرده مخملی انتخاب کنید. پرده‌های مخملی ظاهری بسیار شیک و لاکچری به اتاق خواب می‌بخشند. البته توجه داشته باشید که این نوع پرده‌ها، گردوغبار را خیلی راحت به خود جذب می‌کنند.

نمونه پارچه مبلی

معرفی چند مورد از بهترین انواع پارچه پرده برای اتاق خواب

انتخاب نوع و جنس پرده تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. تلاش برای انتخاب پارچه مناسب شاید کمی سخت به‌نظر برسد. انتخاب پارچه پرده ای ترک، کار شما را تا حدودی ساده‌تر می‌کند. در ادامه انواع پارچه‌های پرده را معرفی خواهیم کرد.

۱. مخملی

از این نوع پارچه‌ها که ضخامت خوبی هم دارند، اغلب به عنوان عایق استفاده می‌شود. استفاده از پارچه‌ مخملی برای پرده اتاق خواب، ظاهری مجلل و شیک ایجاد می‌کند. یکی از مشکلات بزرگ پارچه‌های مخملی، این است که گردوغبار را خیلی زود به خود جذب می‌کند. البته این مشکل با استفاده از جاروبرقی قابل حل است.

۲. ابریشم

این نوع پرده‌ها، ظاهری بسیار ظریف و در عین حال زیبا دارند. استفاده از آنها فضای اتاق خواب را رمانتیک و رویایی می‌کند. پارچه‌های ابریشم دوام بسیار بالایی دارند. البته مواظب باشید که پرده‌های ابریشم مصنوعی خریداری نکنید. ابریشم مصنوعی قیمت ارزان‌تری دارد و خیلی زود هم کیفیت خود را از دست می‌دهد.

۳. کتان

پارچه پرده جنس کتان، بسیار سبک و مستحکم است. معمولا از این نوع پرده‌ها برای اتاق خواب‌های کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود. وزن خیلی سبکی ندارند، اما پوشش مناسبی ارائه می‌دهند. قیمت این نوع پرده‌ها نسبتا مناسب است. همچنین نگهداری بسیار راحتی دارند و شستشوی آنها بدون دردسر است.

۴. پلی استر

نوعی پارچه مقاوم و بادوام است که کیفیت خود را در برابر نور خورشید از دست نمی‌دهد. پارچه پرده ای ترک پلی استر برای اتاق خواب‌هایی که در معرض نور خورشید قرار دارند، گزینه مناسبی است. پارچه‌های پرده پلی استر نه کشدار می‌شوند و نه چروک برمی‌دارند. به طور کلی اگر اولین بار است که پرده خریداری می‌کنید، پارچه پلی استر مناسب شماست.

کلام پایانی

برای انتخاب پرده ایده‌آل اتاق خواب، بهتر است حس کلی خودتان را هم در نظر داشته باشید. همچنین کاربری و نوع پرده را هم در نظر بگیرید. آیا از پرده فقط به عنوان پوشش استفاده می‌کنید یا قرار است بخشی از دکوراسیون اتاق خواب شما باشد؟ به هر حال برای انتخاب پرده فاکتورهای مختلفی را باید در نظر داشته باشید. قیمت یکی از این فاکتورهای مهم به شمار می‌آید. قیمت پارچه پرده ای ترک، نسبتا مناسب است.

نظر بگذارید.