مشخصات و ویژگی های پرده شید

نوشته شده توسط منتشر شده در: فروردین ۲۷, ۱۴۰۲تعداد بازدید: ۷۲۱
اشتراک‌گذاری

گاهی آنقدر درگیر اجزای بزرگ در دکوراسیون منزل خود می شویم که فراموش می کنیم به اجزا کوچک توجه کنیم. در واقع عملکرد اکسسوری ها و اجزای کوچک بسیار مهم و حیاتی هستند به طوری که ساختار یک دکوراسیون داخلی را تکمیل می کنند. اگر نوع و کاربرد پرده های به کار رفته در اتاق های مختلف خانه برایتان مهم است یا به دنبال یک ایده جدید می گردید، پرده شید یکی از آن انتخاب هایی است که پشیمان نمی شوید.

نحوه عملکرد و کاربرد پنجره در خانه به خصوص در فضاهایی مانند اتاق خواب یا آشپزخانه برای افراد بسیار مهم می باشند. هنگام انتخاب نوع پرده توجه به تعداد و ابعاد پنجره ها شما را در پیدا کردن رنگ و طرح دلخواهتان کمک می کند. قرار دادن پرده های شید بر روی پنجره ها علاوه بر نوعی محافظ، باعث ایجاد سایه می شود و فضای داخلی را بسیار زیباتر خواهد کرد.

مشخصات یک پرده شید

ویژگی های متمایز پرده شید

پرده شید در میان صاحبان خانه ها در مورد پرده ها ترجیح داده شده است. آن ها برای پنجره های اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب شما بهترین گزینه هستند و به خوبی با انواع دکوراسیون داخلی هماهنگی دارند.

این نوع از پرده ها با طرح ها و سبک های نوین فضایی مدرن را به فضاهای شما هدیه می دهند. پرده های شید در لیست انواع پرده های کرکره ای قرار می گیرند. تنوع در مدل و رنگ های آن بسیار زیاد است و حتی در هنگام خرید می توانید طرح و رنگ خاص خودتان را سفارش دهید. چرا پرده شید در دنیای امروز انقدر طرفدار به خود جذب کرده است؟ زیرا این پرده های زیبا، علاوه بر دوخت تمیز و رنگ های جذاب، نصب واجرای سریع آن باعث کاربردی بودن آن در همه فضاها شده است. از دیگر ویژگی های پرده های شید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در همه فضاها به خصوص در سالن های پذیرایی، آشپرخانه، محیط های اداری و رستوران ها از آن استفاده می شود.
  • این مدل از پرده ها هر فضایی از حالت یکنواخت خارج کرده و سبکی مدرن به فضا می بخشد. آنها به ویژه برای طرح های مینیمالیستی، مدرن یا صنعتی ایده آل هستند.
  • علاوه بر این، بر خلاف انواع دیگر پرده ها، این پرده ها انعطاف پذیر و مقاوم تر هستند. اگرچه این عامل به موادی که در ساخت انتخاب می شود، نیز بستگی دارد؛ اما حقیقت این است که دوام آن بسیار بیشتر از سایر قطعات ظریف تر است.
  • جنس پرده های شید معمولا از مواد مختلفی مانند کتان، پلی استر، بامبو و… ساخته می شوند.
  • این نوع پرده ها به دو صورت عمودی و افقی قابل نصب و سفارش هستند که برای خانه بیشتر مدل های افقی آن محبوب هستند.
  • پرده شید معمولا به دو صورت دستی و ریموتی کنترل می شوند و به آسانی قابلیت تغییر، تنظیم و کنترل شدت نور ومحیط را به واسطه بالا و پایین رفتن دارند.
  • شما برای ایجاد تغییر اساسی می توانید به دو صورت از این پرده ها استفاده کنید. گزینه اول به صورت تنهایی با انتخاب یک طرح و رنگ جذاب است و گزینه دوم در ترکیب با انواع دیگر پرده ها می باشد.

کاربردها و مزایای استفاده از پرده شید در دکوراسیون داخلی

  1. مقرون به صرفه

در هر خرید، مقرون به صرفه بودن یک نکته بسیار مهم است زیرا پرده های شید برای هر پنجره در خانه شما مورد نیاز است. پارچه کمتری در آن ها نسبت به سایر انواع پرده استفاده می شود. بنابراین، این پرده ها نسبتاً کم هزینه تر هستند. شما می توانید تمام پنجره های خود را به اندازه کافی با پرده شید بپوشانید و همچنین می توانید از انتخاب رنگ های مختلف برای پنجره ها در اتاق های مختلف لذت ببرید.

  1. تمیز کردن آسان

فرض کنید خانه ای رو به جاده یا خانه ای در منطقه ای دارید که گرد و غبار زیادی در آن جا به جا می شود. در این صورت، انتخاب پرده مناسب برای پنجره های خانه شما، بسیار مهم می شود. پرده های شید بهترین گرینه برای شما هستند؛ زیرا به دلیل مواد و طراحی آن ها، مقدار زیادی گرد و غبار را جمع نمی کنند. تمیز کردن آن‌ها آسان است و نیازی به تمیز کردن عمیق آن‌ها مانند شستشو در ماشین لباسشویی مانند پرده‌های دیگر ندارید.

  1. صرفه جویی در انرژی

در روزهای گرم سال به دلیل گرمای خورشید به طور مداوم از کولری که در دمای پایین تنظیم شده است استفاده می کنیم و به طور مداوم  فن روشن است. این منجر به افزایش قبض های برق می شود و روی هزینه های جاری در ماه تاثیر دارند. اما پرده های شید و پرده های کرکره ای با جلوگیری از گرمای خورشید بسته به جنس آنها ، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

  1. بادوام و مقاوم

در کنار ظاهر، دوام و طول عمر کالا نیز مهم است. پرده های شید در شرکت های معتبر ساخته شده از لوله های فولادی محکم و پارچه بسیار مرغوب، نصب و کارکردن آسانی دارند. اگر از یک برند و شرکت مطمئن خرید کنید، خیالتان از بابت کیفیت و طول عمر محصول راحت خواهد بود. ما در مجموعه آسام هوس با ارائه بهترین برندها همواره بر روی کیفیت کالاهای و خدمات خود به مشتریانمان تمرکز می کنیم.

  1. قابلیت تنظیم

اگر کسی هستید که  حریم خصوصی برایتان اهمیتی دوچندان دارد اما نمی خواهید مناظر بیرونی را نیز از دست دهید، پرده شید و پرده کرکره ای یک انتخاب عالی هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که موادی را با توجه به نیازهای حریم خصوصی و نور انتخاب کنید.

می‌توانید به دنبال یک جنس شفاف باشید، که دید داخل را برای افراد خارجی مسدود می‌کند و در عین حال نور زیادی را نیز به شما می‌دهد. همچنین به شما امکان را می‌دهد که از منظره بیرون نیز لذت ببرید. اگر محیطی کاملا تاریک می‌خواهید و نمی‌خواهید هنگام خواب در روز مزاحم شوید، می‌توانید از مدل خاموشی یا سایه تیره آن استفاده کنید. تنظیم حالات مختلف آن بر عهده خودتان است و این نوع تنظیم به هیچ نوری اجازه ورود به اتاق شما را نمی دهد. 

نظر بگذارید.