پرده والان چه تاثیری در دکوراسیون داخلی دارد

نوشته شده توسط منتشر شده در: فروردین ۱۸, ۱۴۰۲تعداد بازدید: ۶۹۰
اشتراک‌گذاری

پرده‌ها عناصر فوق‌العاده‌ای در خانه هستند که محیط و سبک محیط زندگی را تا حد زیادی تغییر می‌دهند. در عین حال به عنوان محافظت در برابر نور خورشید، فیلتر از ذرات معلق هوا و حفظ حریم خصوصی خانه شما نیز عمل می‌کنند. بسیاری از مردم وقتی به طراحی داخلی فکر می‌کنند، پرده‌ و پرده والان اغلب یک گزینه در مرحله آخر در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، هنگام طراحی یک اتاق، انتخاب پرده و پرده والان دار اولین چیزی است که باید به آن توجه کرد. والان ها با توجه به اینکه فقط فضای بالای پنجره را پوشش می‌دهند، مانع عبور نمی‌شوند. انتخاب پرده مناسب برای پنجره همیشه تأثیر زیادی بر احساس و فضای کلی یک فضا خواهد داشت. پرده‌ها در طراحی داخلی به اندازه هر عنصر دیگری در یک فضا اهمیت دارند. ما در مجموعه آسام هوس با جمع آوری این مطلب درباره اهمیت و نقش پرده والان‌دار در دکوراسیون داخلی با شما صحبت می‌کنیم.

پرده والان

پرده ها بیش از یک تکه دکوراسیون هستند

عملکرد اساسی پرده در خانه این است که خانه شما را با ویژگی‌های طراحی و سبک مطابق با سلیقه شما تزئین کند. بااین‌حال، عملکرد قابل‌توجهی نیز دارد که به عنوان فیلتر هوا، به دام انداختن گردوغبار، آلاینده‌ها و سایر آلاینده های مضر هوا از خارج عمل می‌کند. حال اگر از یک پردن والان دار نیز در کنار آن استفاده کنید، علاوه بر افزایش جذابیت فضا، به کنترل نور محیط خود کمک زیادی کرده اید.

با گذشت زمان، گرد و غبار و آلاینده‌ها در پرده‌ها و پرده‌ها جمع می‌شوند و آن را به یک فیلتر ناکارآمد و خالی از محافظت از محیط داخلی شما تبدیل می‌کنند؛ بنابراین، تمیز کردن منظم پرده‌های خانه برای اطمینان از عاری بودن از تجمع بیش از حد گردوغبار و کثیفی، اهمیت زیادی دارد.

جذابیت بیشتر در فضا با پرده والان دار

پرده ها همیشه نقش مهمی در تعیین ظاهر کلی دکوراسیون داخلی فضاهای شما دارند. یک قطعه مبلمان فوق العاده، حال و هوا و محیط هر فضای داخلی را زیبا می‌کند؛ اما کامل نمی‌کند. در حالی که طراحان می‌گویند در قدم اول به طور قابل توجهی روی هزینه اولیه برای ترکیب پرده های فضای خود سرمایه گذاری کنید. بسته به نوع فضای شما می‌توانید از انواع والان در کنار پارچه پرده ای اصلی برای تغییر افزاینده فضای خود استفاده کنید. پرده والان دار متناسب با جنس و طرح می‌توانند فضای شما را از سادگی خارج کرده و یک سبک اصیل، رسمی یا دوستانه به محیط شما ببخشد.

خانه بهترین مکان زندگی در آسایش است

پرده‌ها اغلب فضای مناسب و راحتی را به هر اتاقی از طریق بی‌شمار سبک، طرح‌ها، بافت و رنگ‌های آن ارائه می‌دهند. انتخاب درست پارچه پرده‌ای به همراه پرده والان این تأثیر دارد که همه افراد در آن فضا راحت باشند. بازگشت از بیرون به خانه در محیطی دنج، راحت و زیبا به شما و همه افراد یک خانه این امکان را می‌دهد که از محیط غم انگیز رها شوید. اگر همه چیز با هماهنگی و نظم انتخاب شوند، فضای خانه همیشه بهترین محل برای استراحت بعد از یک روز کاری و شلوغ خواهد بود.

دکوراسیون داخلی لوکس

چند نکته مهم دیگر در انتخاب پرده والان

– اغلب در هنگام انتخاب پرده به نوع والانی که با جنس و نوع پرده متناسب باشد نیز دقت می‌کنیم. امروزه سبک‌های زیادی برای انتخاب پارچه پرده‌ای وجود دارند. برخی افراد به انتخاب یک نوع پارچه پرده‌ای بسنده می‌کنند  و برخی دیگر بسیار برایشان مهم است که  پرده خانه بسیار شیک و رسمی باشد. از این رو پرده در یک فضا بیشتر از چیزی که تصورش را کنید، در زیبایی فضا موثر است.

 در بعضی فضاها انتخاب یک پرده والان از جنس تور به عنوان یک گزینه منحصر به فرد عمل می‌کند. این نوع پارچه‌های والان برای فضاهایی مانند اتاق ناهارخوری یا نشیمن که نیاز به نور کافی دارند مناسب است، زیرا مسیر نور طبیعی را مسدود نمی‌کند.

– البته، پارچه پرده‌ای با پرده والان سنگین‌تر با شکل‌های جالب اگر اتاق خاصی به آن نیاز داشته باشد، هیچ ایرادی ندارد. به طور مثال ممکن است در یک اتاق نشیمن رنگ صورتی هلویی، سفید و خاکستری در طیف ظریفی از تنالیته رنگی باهم ترکیب شوند. در کنار آن از یک پرده والان دار با همین ترکیب استفاده می‌شود که فضا را بسیار زنده و شاد خواهد کرد.

– در کنار سبک‌های مدرن پرده والان، برای خانه‌هایی با دکوراسیون سلطنتی به‌کاربردن والان های از جنس‌ مخمل یا جنس های نسبتا ضخیم با طرح های معاصر نوعی دیگر از دکوراسیون داخلی لوکس است. این نوع سبک ها برای فضاهای بزرگ با پنچره های عریض مناسب هستند.

– برای  انتخاب پرده اتاق‌خواب‌ها دست شما باز است. با توجه به سبک و ترکیبات رنگی در اتاق می توانید پارچه پرده و پرده والان را منتاسب با طیف رنگ های به کاربرده انتخاب کنید. اگر پارچه پرده طرح دار مدنظر شماست، پیشنهاد می کنیم برای والان آن به یک رنگ و طرح ساده فکر کنید. اینجا جایی است که حس خوب پرده خوش آب و رنگ واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند. پرده ها در اتاق خواب این توانایی را دارند که وقتی با بقیه دکورهای اتاق همراه شوند، بیانیه چشمگیری را ایجاد کنند.

 – همیشه جایی برای لمس پرده سنتی وجود دارد. در یک سالن پذیرایی ظریف‌تر و شیک‌تر می‌طلبد که سبک  ونوع پرده‌های آن نیز از همین روش پیروی کنند. با پرده با رنگ یا تنالیته طلایی برای عبور نور طبیعی کافی، فضای دنج و کاناپه و میز قهوه‌خوری واقعاً با این پرده‌های دلپذیر به هم گره خورده است. در کنار آن استفاده از پرده والان ساده با طرح سنتی خلوت الگوی درخشان و هنرمندانه را خلق می‌کند.

نقش پرده والان دار در دکوراسیون داخلی

سخن پایانی

با توجه به تمام نکات بیان شده، انتخاب جنس و رنگ پارچه پرده‌ای و تناسب آن با پرده والان در زیبایی دکوراسیون داخلی لوکس نقشی پررنگ دارد. اگر شما هم به تمام جزئیات خانه و قسمت‌های مختلف آن اهمیت می‌دهید، در هنگام انتخاب پرده و سایر وسایل از یک کارشناسان دکوراسیون داخلی و طراح داخلی کمک بگیرید. این افراد با سال‌ها تجربه در این زمینه، بهترین سبک و معقول‌ترین انتخاب‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند. ما در مجموعه آسام هوس با گردآوری طراحان داخلی خبره، در این زمینه به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دکوراسیون داخلی برای خانه خود را تجربه کنید.

نظر بگذارید.