مشخصات و ویژگی های یک شوروم دکوراسیون داخلی لوکس

نوشته شده توسط منتشر شده در: دی ۳, ۱۴۰۱تعداد بازدید: ۹۴۱
اشتراک‌گذاری

همه ما بارها و بارها نام شوروم را شنیده ایم. شاید اولین چیزی که با شنیدن این نام به ذهنمان خطور کند، شوروم لباس باشد که طی دوران زندگی مان، مستقیما از آنها بازدید کرده ایم و یا از دوستان و آشنایان خود درباره یکی از آنها شنیده ایم. در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی های یک شوروم خوب و به طور ویژه، یک شورروم دکوراسیون داخلی صحبت کنیم.

 

به چه چیزی شوروم می گویند؟

شوروم به اتاقی که در آن کالایی برای فروش به نمایش گذاشته می شود یا نمونه هایی از آن کالا در آن نمایش داده می شود، شوروم گفته می شود. گاهی ممکن است برای فروش وسایل مازاد یک فروشگاه خاص، از شوروم استفاده شود. معمولا در این صورت از مدل ها و افراد مشهور برای تسریع در فروش، استفاده می شود.
شوروم ها هم برای نمایش محصولات افراد غیر معروف و هم برای نمایش کالاهای برند مورد استفاده قرار می گیرد.

نمونه طرح دکوراسیون داخلی 

عوامل موثر در طراحی یک شوروم لوکس

هنگامی که مشتریان به قصد خرید یا بازدید از محصولات وارد یک شوروم می شوند، به عنوان مثال یک شوروم لوکس واقع در منطقه یک تهران، عوامل متعددی بر تصمیم آنها تأثیر می گذارد. این موضوع فقط به هزینه محصول و خدمات ارائه شده محدود نمی شود. بلکه محیط و طراحی شوروم نیز نقش برجسته ای در تصمیم گیری آنها دارد. طراحی داخلی شوروم یک مفهوم یک شبه نیست. این موضوع، نیاز به تفکر عمیق و پرداختن به ایده هایی دارد که به طور هماهنگ با ارزش برند محصولات ترکیب می شود. حال بیایید نگاهی به جنبه های مختلف طراحی برای یک شوروم بیندازیم.
جذب مشتریان: هدف اصلی از برگزاری یک شوروم، مطمئنا جذب مشتری است. لذا باید در طراحی شوروم به گونه ای عمل کنید که حس کنجکاوی مشتریان را برانگیخته و آنها را برای نمایش جذابیت های بصری محصولات و یا هر هدفی که دارید، به داخل بکشانید.
تمرکز همه جانبه: اگر در طراحی شوروم، محصولات را به گونه ای چیدمان کنید که ذهن مشتری قادر به ایجاد تمرکز بر روی آن نباشد، همه زحمات شما به هدر رفته است. تمرکز مشتری باید به سمت هدف کلی شما پیش برود. لذا، در این نکته افراط نکنید و بگذارید کره چشم مشتریان، تنها آنچه در جلوی آنها قرار دارد را برانداز کرده و منظور از نمایش آن را در ذهن خود نظم دهند و به یک نتیجه قطعی برسند.
زیبایی شناسی: نیازی به گفتن نیست که زیبایی شناسی باید همیشه با عملکرد طراحی همراه باشد. رنگ سطوح داخلی شوروم، نورپردازی داخل شوروم، مبلمان، پرده ها و در یک کلام همه چیز مهم است. ارتعاش ایجاد شده توسط رنگ های صاف و نرم دیوار با ارتعاش یک بافت روشن و ظریف در طراحی کاملا متفاوت است. بدیهی است که طرح کامل رنگ و بافت داخلی باید با ارزش برند شرکت همگام شود.
هارمونی: علاوه بر استفاده از ایده های انتزاعی خارج از چارچوب، باید هماهنگی را نیز رعایت کنید. نوع گیره‌ها، چیدمان تصادفی نقاشی‌ها، وسایل روشنایی خوب مانند فانوس، موسیقی که در اطراف همه چیز جریان دارد، از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. هر گونه نمایش قدیمی، نقاشی های دیواری، عکس های افراد مشهور محلی، هر چیزی که قابل انتظار نیست، چشم را به خود جلب می کند. اما در عین حال باید بتوانید تمرکز اصلی ذهن بینندگان را بر روی هدف اصلی شوروم حفظ کنید. رایحه‌های قوی یا موسیقی تند از جمله ایده‌های بدی هستند که مطمئناً بازدیدکنندگان را از منظور اصلی خود دور می‌کنند. همیشه لازم است رایحه شوروم با محصول همخوانی داشته باشد. نمی توانید از رایحه شکلات در مغازه مبلمان و یا عطر وانیل در نمایشگاه خودرو استفاده کنید و انتظار داشته باشید که مخاطبان شما منظور اصلی شما را بفهمند. این مفاهیم برای یک شوروم دکوراسیون داخلی نیز صدق می کند و باید بر هارمونی عوامل طراحی و محصول توجه کافی داشته باشید.

 

مشخصات شوروم دکوراسیون داخلی

طراحی کلی یک شوروم دکوراسیون داخلی برای فضای اتاق مهم است. علاوه بر عناصر تعاملی، طراحی داخلی و مبلمان نقش اصلی را ایفا می کند.
برگزاری شوروم دکوراسیون داخلی نیاز به تخصص بالایی دارد زیرا باید همکاری گسترده ای بین برند و طراح داخلی وجود داشته باشد. هر قطعه دکوراسیون داخلی منحصر به فرد  دارای شخصیت خاص خود است و هدف نهایی، ایجاد یک پس زمینه شیک با نورپردازی عالی است تا این قطعه از دکوراسیون داخلی بدرخشد. یک ایده این است که دیوارها را خنثی نگه دارید و با کفپوش، سقف و نور بازی کنید تا یک شوروم دکوراسیون داخلی عالی ایجاد کنید.
عناصری که در شوروم دکوراسیون داخلی باید به آنها توجه داشت، عبارتند از:

– طرح رنگ (روشن یا تاریک، صاف یا بافت، فضاهای رنگی، رنگ های متضاد)
– فرم (گرد یا زاویه دار، متقارن یا نامتقارن، ایمنی، دسترسی)
– مواد (چوب، شیشه، اکریلیک، سنگ طبیعی، فولاد، سطوح پوشش داده شده، لاک)
– نور (مستقیم یا غیر مستقیم، نور محیط، دمای نور  (گرم یا سرد)، نورهای سفید یا رنگی)

نمونه طرح دکوراسیون داخلی

 انتظارات از یک شوروم دکوراسیون داخلی لوکس

زمانی که یک شوروم دکوراسیون داخلی را در نظر مجسم  می کنیم، انتظاراتی از آن داریم که شاید با یک شوروم لباس و یا اتومبیل های لوکس و قدیمی، کاملا متفاوت باشد. وقتی مشتری وارد یک شوروم می شود، اولین برداشت ها واقعا اهمیت دارد. یک چیدمان تمیز و حساب شده می‌تواند به راحتی به معنای تفاوت بین دستیابی به فروش یا از دست دادن آن باشد. برخی از این شاخصه های اصلی یک شوروم دکوراسیون داخلی لوکس در زیر آورده شده است:

– چیدمان مناسب: یک چیدمان چشم نواز می تواند تجربه خرید فوق العاده ای را برای مشتریان تان به ارمغان بیاورد. با توجه به همه گیری کرونا و دوری بازدیدکنندگان از فروشگاه ها و نمایشگاه های فیزیکی، هم اکنون انتظارات بازدیدکنندگاناز شوروم ها و نمایشگاه های دکوراسیون داخلی، به مراتب افزایش یافته است. لذا، تعیین اولویت های چیدمان و طراحی بسیار حیاتی است.
– تمیزی شوروم: تمیزی کلی شوروم شما تأثیر زیادی بر آسان بودن مسیریابی برای خریداران دارد. هر چه کف شوروم شلوغ تر و نامرتب تر باشد، تجربه لذت کمتری خواهد داشت. علاوه بر این، یک جنبه ایمنی قابل توجه برای مرتب نگه داشتن شوروم شما وجود دارد. زیرا زباله ها و به هم ریختگی ها احتمال بروز حوادثی مانند افتادن اقلام از قفسه ها یا زمین خوردن خریداران و کارکنان و آسیب دیدن آنها را افزایش می دهد.
– استفاده از تابلوهای راهنما: هدف از این تابلوها و علائم، مسیریابی آسان توسط بازدیدکنندگان است. جایی که خریداران از طریق یک سری فلش های زرد رنگ روی زمین بین بخش ها هدایت می شوند، به افزایش نرخ تبدیل شما کمک می کند. هدف از این چیدمان و علائم دو جانبه است. یکی، از گم شدن مشتریان در فضای شوروم شما جلوگیری می‌کند. مزیت دوم این است که این طراحی، تا احد امکان اقلام بیشتری را در معرض دید مشتریان قرار می دهد و همه می دانیم که بازدید بیشتر ترادف فروش و در نتیجه شود بیشتر است.
همین امر در مورد علائم نمایشی شوروم شما نیز صدق می کند. به طور مثال، اگر شما تخفیفی روی یک نوع خاص پارچه مبلی یا کاغذ دیواری دارید، علامت تخفیف ویژه باید این اطلاعات را به وضوح برای جلوگیری از سردرگمی بازدیدکنندگان و جذب توجه آنها به نمایش بگذارد.
– نمایش اکسسوری: نمایشگرهای مربوط به اکسسوری ها فرصتی فوق العاده برای کسب و کار شما هستند تا پتانسل تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را به شدت افزایش دهند. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می شود، این موضوع حتی جذاب تر نیز می شود. به طور مثال، همزمان با نمایش چیدمان اتاق نشیمن، اگر علاوه بر یک کاناپه و یک میز، چند عدد بالش، نوعی پارچه مبلی و حتی میز مطالعه نیز در کنار آنها نمایش داده شود، بسیار جذاب تر است. مشتری باید کلیات این طراحی را در ذهن خود مجسم کند و از نتیجه نهایی لذت ببرد.
– داستان گویی محصولات: هر محصولی را که نمایش می دهید، مهم است که یک رویکرد جامع نسبت به آن داشته باشید. به هر حال، هر کسی می‌تواند مجموعه‌ای از اقلام را برداشته و آنها را روی یک میز یا قفسه قرار دهد، اما این بدان معنا نیست که این چیدمان با مشتری صحبت می‌کند یا او را به خرید ترغیب می‌کند.
هر استراتژی تجاری در شوروم دکوراسیون داخلی شما باید یک هدف روشن در پشت خود داشته باشد. به عنوان مثال، نمایش تخفیف برای یک محصول عمومی، در مقایسه با نمایش یک محصول جدید، بسیار متفاوت به نظر می رسد. لذا، در مورد چیدمان و فلسفه نمایش هر یک از محصولات باید ایده هدفمندی وجود داشته باشد.
راهنمای انسانی: حتی با وجود بهترین تابلوها و چیدمان منطقی و آسان برای پیمایش در فضای شوروم، همچنان مهم است که تعداد زیادی از همکاران شوروم در دسترس باشند تا خریداران را در جهت درست راهنمایی کنند. زیرا ممکن است برخی از مصرف کنندگان زمان کوتاهی داشته باشند و بخواهند سریعاً مکان یک کالای خاص را پیدا کنند. عدم توجه به این موضوع ممکن است ناوبری فروشگاه را برای برخی از بازدیدکنندگان چالش برانگیزتر کند.
در هر صورت، حضور پرسنل فروشگاه به شما کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید و فرصتی برای فروش متقابل یا افزایش فروش فراهم کنید که منجر به سطوح بالاتر درآمدی می گردد.
مشخصه های دیگری هم می توان برای یک شوروم دکوراسیون داخلی لوکس نام برد که هدف از همگی آنها، افزایش برندینگ محصولات و جذب مخاطبان به عنوان سرنخ هایی برای پیگیری های بعدی می باشد.

 

کلام آخر

سادگی، زیباشناسی، هارمونی با نام برند، توجه به ترندهای روز، دستیابی و ناوبری آسان، تمیزی، طراحی چشم نواز، همگی از مشخصه های یک شوروم دکوراسیون داخلی لوکس به شمار می روند. بازدیدکنندگان انتظار دارند در یک شوروم با چنین ویژگی هایی، تلفیقی از هنر، زیبایی، اصالت و ماندگاری را دریابند. چنانچه می خواهید از نزدیک شاهد زیبایی چشم نواز یک شوروم لوکس منطقه یک باشید می توانید از شوروم زعفرانیه گروه آسام هاوس بازدید کنید.

نظر بگذارید.